WORLD CUP BLOG - Den 19

Nádherný fotbalový osmifinálový zážitek - kapitola druhá. Japonsko : Belgie, to bude další památný thriller se vším všudy.
Když vsítil Takeshi Inui krátce po prvním rychle druhý japonský gól a do konce zápasu zbývalo něco přes pětatřicet minut, začal jsem si v hlavně přehrávat předchozí šampionáty, kdy někdo ve vyřazovacích bojích zvládl otočit ze stavu 0:2. Došel jsem zpětně až do roku 1990, dále to zmapované zápas od zápasu nemám, a nepřišel jsem na žádný.. A šly na mě mrákoty.. Nejútočnější tým turnaje skončí na asijském outsiderovi, který postoupil až na dvěstěpadesáté kritérium s počtem žlutých karet, super...
Ale Belgie není Španělsko! Věděla, kde je její síla a naopak kde je slabina vzrůstem zaostávajících Japonců. Trenér Martinez navíc ještě k tomu velice vhodně vystřídal.
Když v nastaveném čase Honda krásně vypálil z přímého kopu, říkal jsem si, ať už se raději píská konec. Co pak předvedla Belgie, byla óda na rychlost. A Japoncům se stalo osudným, že nepřizpůsobili svojí hru stavu, který byl. Proč kopali při jejich výškové indispozici v poslední minutě nastaveného času roh přímo do vápna? Fandil jsem Belgii a byl jsem šťastný, jak to dopadlo, ale když jsem pak viděl uslzené Japonce a podíval se na průběh zápasu z jejich pohledu.. Uff... Bylo mi jich moc líto..
A abych vám nezůstal dlužen, kdy že naposledy někdo otočil v play off  MS ve fotbale skóre, když prohrával o dva góly? To ještě neexistovali Black Sabbath.. Psal se rok 1966..

Kdo je nejhloupějším milionářem na Zemi? 
Paris Hilton? Kim Kardashian? Charlie Sheen?
Kdepak..
Kdo si tím do včerejší 71. minuty zápasu Brazílie s Mexikem ještě nebyl jist, dostal jednoznačnou odpověď.
Může mi někdo vysvětlit, jak se může dospělý, šestadvacetiletý muž, který má jistě ego nebeských výšin, takhle dobrovolně ztrapňovat? A tím, že se dívá na celém světě na miliony malých chlapců z plakátů jako tvář dnešního fotbalu, znemožňovat vlastně celý tento sport? Jako já chápu, že kde Bůh něčeho přidá, musí i něčeho ubrat, ale to nemohl dát Neymarovi k tomu fotbalovému talentu alespoň maličko toho rozumu místo hromady pilin? Kvůli tomuto tupci je skoro nadlidský výkon setkat se z někým, kdo není Brazilec a přál by letos titul kanárkům..
Neymare, Neymare, ty bys měl dostat taaaak mastnou pokutu!!!
Na letošním mistrovství pískají zatím nejlepší rozhodčí. Sice jsme se stále nedostali tak daleko, aby byly tyto směšné herecké etudy trestány kartami či následnými tresty, ale oproti dobám nedávno minulým je pozitivní, že rozhodčí na polehávání a podobné trapárny velmi často nereagují a nechají "mrtvoly" bez zájmu ležet. Následně poté nevytahují horkokrevně červené karty po sebemenších dotycích protivníka se zběsile se svílejícími a sudy kutálejícími maniaky.. Teď už jen, aby ten trend ještě pokračoval těmi pozápasovými tresty pro ty ubohé simulanty.

Jo, abych to nezamluvil, Brazílie zaslouženě vyřadila Mexiko. To tak jen navázalo na svojí vskutku "obdivuhodnou" sérii. Od roku 1994 nepřetržitě postupuje ze skupiny, ale nevyhrálo žádný z následných vyřazovacích zápasů. Už sedmkrát po sobě..

Brazilce čeká ve čtvrtfinále Belgie, tak doufám, že si "rudí ďáblové" trošku poštelují defenzivu, která proti Japoncům dosti drhla a dají kanárkům za uši. 
Na turnaji po dnešku už zůstávají jenom Evropa a Jižní Amerika. Ostatně jako vždy. Jinde se prostě fotbal stále ještě pořádně nenaučili.
   

Komentáře