Jak bych změnil nejhorší turnajový formát světa, tedy MS v hokeji

Tak to s tím naším hokejovým týmem pro MS nakonec nevypadá tak špatně, jak se po úvodních omluvenkách po základní části NHL zdálo. Naše letitá bolest, obrana, vypadá s Gudasem, Kempným a spol. docela slušně. A přítomnost Pastrňáka s Voráčkem by mohla rapidně zvýšit nebezpečnost našich útočných výpadů. Pan Šumný by mi to neodpustil - Gudase jsem podezíral, že ho MS moc neláká, o to větší mi udělal radost, když si nakonec start dokázal zařídit. Tímto se mu tu omlouvám! :)
Jenže má cenu vůbec před mistrovstvím dělat nějaké předpovědi? Nemá. Loterjní způsob systému MS v hokeji totiž značně snižuje jistotu, že i když hra funguje a výsledky se dostavují, bude to automaticky znamenat medaili. Stačí, když to v ten jeden jediný důležitý den turnaje zrovna nesedne a hned "víme" ze všech médií, zdali je český hokej na správné cestě, nebo to s ním jde do pekel.
Přiznám se, že systém MS v hokeji naprosto nenávidím. Turnaj trvá 17 dní. Z toho 15 hracích. Z těch 15ti hracích jsou jenom 3 dny, kdy se hraje o medaile. A ten nejdůležitější den, čtvrtfinálový, je jen jeden a ještě se utkání vzájemně překrývají.. To nejsou v IIHF schopni vymyslet lepší formát, aby byl poměr nedůležitých zápasů vs medailových trošku spravedlivější? MS má 64 zápasů, z toho je 8 vyřazovacích, tedy JEDNA OSMINA!!!! Nebo jinak - 12,5%! V Čechách tenhle turnaj žereme, i když je jeho prestiž a úroveň často ve světě znevažována. Myslím, že nakonec se na mistrovství sjede dost kvalitních hráčů (a když jsou destinací třeba Praha nebo letos Paříž, o to víc), ani bych turnaji nevyčítal, že je každý rok, ale právě herní systém, podle mě vůbec nejhorší ze všech sportovních událostí na světě, je to, co mu nejvíc škodí.
Abych nebyl typickým remcalem, co dělá jen A), tedy nadává, že je něco špatně, přídávám i B), tedy návrh na změnu. Zamýšlel jsem se nad tím, jak by se dalo hokejové MS zatraktivnit. A snažil jsem se u toho myslet hlavně tak, jak předpokládám, že přemýšlí i samotná IIHF. Tedy nesnížit počet zápasů, počet týmů a zachovat současný časový harmonogram, kdy začíná turnaj v pátek, a končí za 17 dní v neděli. Dokonce bych systém rozšíříl na 18 týmů a dovolím si tvrdit, že by se turnaj nejenom zatraktivnil, ale hlavně by byl spravedlivější. A o zisky, tedy hlavní prioritu všech současných světových sportovních událostí, by se mezinárodní hokejová federace obávat nemusela.
Nuže, jakožto nefalšovaný sportovní pošuk jsem se se svým nápadem neváhal podělit i se samotnou hokejovou federací :D :D. A na email mi přišlo i potvrzení o přečtení, takže jestli neskončil hned v koši, třeba na to i někdo kouknul. Nedělám si iluze, že by se tím někdo zabýval nebo jste jej dokonce mohli třeba za 2 roky sledovat.. I když..
Nikdy nevíte.. Svěřím se vám s událostí, starou 9 let. Kdo si doposud nemyslel, že jsem opravdu šílenec a nechce mě definitivně zavrhnout jako nenapravitelného jedince s těžkou diagnózou, ať dále nečte :D :D. Někdy od roku 2002 začala UEFA na všechny velké evropské akce (finále Ligy mistrů, Mistrovství Evropy) dávat na fotbalové branky černé sítě. Tedy něco, co 99% fotbalových fans ani nevnímá.. Podle mě ale právě pěkné sítě dělají góly ještě hezčími. A černá síť na brance, to pro mě byla noční můra, která mě zas a znova přiváděla do stavu šílenství. Přeci není nic hezčího, než když je síť krásně bílá (a jako bonus, když je do tvaru včelích pláství). Rozhodl jsem se vzít ten černý síťový horor do svých rukou. Během Eura 2008, kdy byly branky zase takto "ozdobeny" jsem si každý den založil pět až deset emailových adres na gmailech, yahoo a já nevím kde ještě.. A každý den jsem za různé osoby psal na UEFU maily, proč mají na brankách černé sítě. Že to vypadá ošklivě, kazí to dojem z gólů, atd.. Každý mail trochu jiný, aby to nevypadalo podezřele. Samozřejmě jsem si v žádném případě nemyslel, že by se tím kdokoliv jakkoliv zabýval. Ale pro vlastní klid a vybití frustrace jsem to tam prostě v pravidelných denních dávkách hrnul :D :D. A najednou, před čtvrtfinále Portugalsko : Německo v Basileji... Koukám... A na brankách bílá síť!!! Během jednotlivých turnajů se ještě sítě takhle nikdy nezměnily. Čekal jsem na večerní zápas, jestli se nejednalo jen o nějaké nedopatření, kdy někdo originální síť někde nezašantročil.. A ne! Bílé. Až do konce turnaje! A na všech dalších Eurech a ve všech dalších finále Ligy mistrů - rovněž bílé! :) Možná je to náhoda, já nevím.. Ale byla by zvláštní, ne? :D :D

Abych to nezamluvil - o můj návrh na zatraktivnění MS v hokeji vás samozřejmě neochudím :D Přikládám jej přesně v podobě, v jaké jsem jej posílal na IIHF. Překládat zpátky do češtiny jsem líný, ale vy si poradíte. A jestli tam mám chyby, angličtináři odpustí :)



Komentáře