Shrnutí posledních událostí

Jelikož obava některých z Vás z toho, že už jsem týden písemně sportovně netlachal, je cítit z každého monitoru, ke kterému sednu, ukončím Vaše dny depresí a prázdnoty shrnutím některých posledních událostí.

Začít by se mělo pozitivně. A já nemůžu jinak, než golfem. Dívali jste se někdo na Augustu? Já se přiznám, že televizní golf jsem ze svých televizních orgií v rámci zachování zdravého partnerského života téměř vyškrtl. Výjimku tvořívá první dubnový víkend, a zejména pak jeho neděle. To se hraje poslední kolo Masters, největšího turnaje světa na nejkrásnějším hřišti. Večer jsem to do jedné do noci nedokoukal, ale narozdíl od loňska, kdy na mě ze sportovních stránek vyprskla zpráva o Spiethově selhání (když jsem šel spát, neměl jsem pochyb, že bude vítězem), letos jsem si v pondělí pustil závěr ze záznamu. A jak dobře jsem udělal!!! Justin Rose a Sergio Garcia vytvořili finále jako z holywoodského filmu. Španěl Garcia, již čtyřikrát druhý na majorech, měl jedinečnou šanci získat zelené sako (trofej pro šampióna) při posledním jednoduchém patu, ale netrefil a šlo se do play off. Golfový bůh jej ale asi nehodlal znovu nechat před branou do ráje a po Roseově křivém drivu mezi stromy (ten mě asi tajně pozoroval před týdnem v Terezíně a učil se :D :D) dosáhl na trofej. Hra obou dvou na posledních čtyřech jamkách, to byla slast. Vždycky, když koukám na Augustu, tak zalituju, že se nemůžu narodit znovu a od čtyř let neodpalovat denně stovky míčků, abych se tam jednou dostal. Jenom bych se kochal těmi květinami, můstky a stromy, zahrál klidně +15 a neprošel cutem..



Od krásně upraveného golfového chrámu teď přejdu rovnou do pralesa. Česká fotbalová liga se začne hrát od ročníku 2018/2019 novým, evolučním systémem. Po standartních 30ti kolech se prvních 6 týmů oddělí do skupiny o titul, 7. - 10. bude hrát play-off systémem o jedno místo v Evropských pohárech a 11. - 16. budou hrát o sestup. Jeden tým půjde dolů přímo, předposlední si to rozdá v baráži s týmy z druhé ligy. Spousta lidí nadává, že je to nesmysl. Ale kluby to schválily téměř jednomyslně. Já nevím no.. Až bude třeba desáté Slovácko vítězem skupiny 7. - 10., vyzve třeba čtvrtou Boleslav, a bude mít v onom dvojzápase štěstí, a postoupí do předkola evropské ligy, jestli to bude mít pro český pohárový koeficient nějaký přínos. Ale nezatracujme to, třeba to svěží vítr do těch stojatých českých ligových vod přeci jen přinese.

Hokejová extraliga zná svoje finalisty. O titul si to rozdá obhájce z Liberce a brněnská Kometa. V Brně zavládlo zděšení, když se dozvěděli o cenách za lístky na jednotlivé zápasy. Částka 1290,- je pálka, to je pravda. Jenže, milí brněnští fandové, oni ti Eratové, Krejčíkové, Němcové a Zaťovičové něco stojí. Klub mohl šetřit a teď jste mohli mít dávno po sezóně. A navíc - už byla vydána zpráva, že je i tak vyprodáno, takže kupci se našli brzy. A jednoduchá matematika zní: 7700 míst x 1290 = 9,9 milionů. A utkání se mohou hrát celkem tři. To nepřinese leckdy ani sponzor. Majitelé Komety nejsou hloupí a umí počítat.

K neúčasti hráčů NHL na olympiádě bylo napsáno v novinách tolik glos a komentářů, že nemá cenu to nějak obšírněji komentovat. NHL je PODNIK, MOV a IIHF jsou rovněž spíše FIRMY, dnešní sport je BYZNYS, olympijské hry se sice tváří, že jejich největší hodnotou je sport, ale je to taky BYZNYS, no a tyto subjekty se prostě na obchodních podmínkách nedohodly. V dnešním penězi ovládaném světě to není nic překvapivého. Vlastně bude docela zajímavé sledovat, jestli dnešní prohlášení plná národní hrdosti z úst některých hokejistů zaženou jejich zámořské chlebodárce do kouta. A nebojte se, za čtyři roky se hraje v Číně, a to je destinace, se kterou má PODNIK zvaný NHL velké FINANČNÍ plány. Bůh s číslem 68 bude během olympijských her 2022 v Pekingu slavit padesátku. Ideální příležitost na návrat do národního týmu!!!! :D :D

Komentáře