Souhrn běžeckého roku 2017 a poselství do 2018

Stejně jako na Štědrý den jsem využil přívětivých devíti stupňů, a letos naposledy, symbolicky poslední den v roce, závěrečnými necelými pěti kilometry uzavřel běžecký rok 2017.
Celkově jsem poprvé během kalendářního roku uběhl přes 1000 kilometrů, konkrétně 1057. To znamená, že bych doběhl do Paříže nebo do Turína :) A pak, že je Zeměkoule velká :) Když dodržím stejnou porci i příštích 40 let, budu mít v pětasedmdesáti oběhnutou celou naši planetu dokola :D
Ke konci roku pochopitelně patří bilancování.
Podařilo se mi uběhnout o 450 km více, než loni a na všech vzdálenostech - 1km, 5km, 10km i půlmaratonu se mi podařilo zlepšit osobní rekord. Takové běhání vás samozřejmě baví mnohem víc. Dokud se člověk pořád zlepšuje, je o motivaci postaráno.

3 největší pozitiva?
1) uběhnutý maraton - tento zážitek jen sotva něco přebije a vzhledem k tomu, že se říká, že první maraton je jen jeden a pocit v cíli je při premiéře nejsilnější, je možné, že už mě nic podobného nikdy nepotká..
2) krásný (alespoň v mých očích) osobní rekord na půlmaraton, 1:44:30 v Karlových Varech, v nádherném závodě, který mi 14 dní po maratonu připadal tak neuvěřitelně krátký :)
3) počet naběhaných kilometrů, zlepšené osobáky a fakt, že jsem vydržel běhat pravidelně až skoro do konce října (což se mi v minulých letech nikdy nepovedlo, většinou mi už koncem září dělaly společnost různé medikamenty, kotoušeček v posteli, a teplý čaj..)

3 největší negativa?
1) bezpochyby protrápený ústecký půlmaraton s posledními třemi kilometry v tempu skoro 8:00 na km (když chůzí spěcháte, tak rychleji). Následek studeného srpna, kdy jsem si po čtyřech měsících bez potíží myslel, že už nemůžu nikdy nastydnout, a podcenil oblečení v chladnějších ránech..
2) marný konec roku, kdy zase neběhám, páč zimní forma mých průdušek bude nejspíš pořád stejná už navždy..
3) a protože mě nic nenapadá, znamená to, že to byl úspěšný rok :)

Poslední den v roce ale nechci mluvit jenom o sobě. Spíš vás chci trošku namotivovat. Abyste si uvědomili, že tréninkem a pozitivním přístupem můžete dokázat spoustu věcí, které se vám předem zdají nedosažitelné.
Pokud existují věci, o kterých mluvíte, že byste je rádi buď dokázali, nebo prožili, zkuste si v nadcházejícím roce 2018 najít čas na to, ať se přání stanou realitou. Jste to jenom vy sami, kdo si svůj život řídí. Uvědomte si, že žijete jenom jednou. Dokud (a samozřejmě pokud) vám zdraví slouží, neváhejte využít každou výzvu, která před vámi v životě je. A to platí nejenom pro pohyb a sport, u kterého nachvilku zapomenete na strasti ať již pracovní, rodinné či společenské . Platí to i o poznávání nových aktivit, míst či lidí, které vám mohou přinést neopakovatelné zážitky.
Ke stejnému přístupu se snažte vést i své potomstvo, protože poslední dobou mám pocit, že aktivní pohyb a zdravý životní styl je rodiči děckům vštěpován čím dál méně. Fakt, že pro většinu dnešních dětí je největší noční můrou ve škole hodina tělocviku, je alarmující..
Pohybem si člověk prodlužuje život.
Takže možná drzá rada od nerodiče rodičům - veďte své milované ratolesti k pohybu :)

Přeju Vám krásný Nový rok 2018 plný naplněných osobních výzev, hezkých zážitků se svými nejbližšími, a abyste si mohli na jeho konci, ať už z jakéhokoliv důvodu, říct, že jste zase o rok lepší :)

Ghííí


Komentáře