Konec čtvrtfinálového prokletí, ale zůstaňme na zemi

Dvanáctileté čekání na postup do semifinále mistrovství světa do 20ti let v ledním hokeji je po včerejšku u konce. Letošní výběr „dvacítek“ se konečně dokázal odpoutat ze čtvrtfinálového zajetí a v noci ze čtvrtka na pátek, konkrétně od 2:00, se pokusí o další zázrak proti favoritovi největšímu – Kanadě.
Byl to hezký pohled na popadanou pyramidu těl, kterou přešťastní mladíci v již notoricky prázdné hale v Buffalu vytvořili. Historie se na to, jak k tomu došlo, sice ptát nebude, je si ale nutné přiznat, že včera stáli při „našich“ mladých chlapcích všichni svatí. Prostě jak se říká, měli z pr.ele kliku. Musím se přiznat, že jsem u zápasu docela trpěl. Výsledný poměr střel 54:30 mi přijde ještě milosrdný, měl jsem pocit, že to musí být tak 60:15. Finové asi ještě pár dní nepochopí, proč tohle utkání prohráli.
Protože Kořenář!!
Výkon českého brankáře byl naprosto fenomenální. A v jednom měli komentátoři utkání pravdu – je trošku s podivem, že Kořenář nedostává pravidelnou šanci v naší nejvyšší soutěži, když se podíváme na to množství zahraničních gólmanů, kteří se pohybují v brankovištích extraligových týmů.
Bylo to takové malé déja-vou – neprůstřelný brankář a první proměněný nájezd Reichela.. Co mi to jenom připomínalo.. :D
Ještě ke komentátorům – ač mám Michala Dusíka velice rád, trošku mě během šampionátu dvacítek ve dvojici s Milanem Antošem irituje. Jasná páka, pozitivní by měli být. Ale někdy mi to připadalo až příliš. Tvrdit až do konce prodloužení, že zápas je vyrovnaný nejen ve skóre, a že jen možná jsou Finové o malinký chloupek lepší, bylo jako dělání z diváka u televize blbce. Nesleduji první hokejový zápas, abych nedokázal poznat, kdy je, i přesto že mu držím palce, český celek permanentně pod tlakem. Samozřejmě, neměli by to dělat jako ta spousta chlapíků z pivkem, co kolem mě stáli den před Štědrým dnem v Litvínově, a od páté minuty nad jakoukoliv nepovedenou akcí snažících se domácích mávali rukama a lamentovali: „To si dělá srandu, to je neskutečný!!“ (a budiž jim trestem, že soupeř minutu před koncem vyrovnal a zápas skončil prohrou na nájezdy). My Češi máme velmi často tendenci všechny úspěchy svých týmů či krajanů shazovat a  dopředu tvrdit, že prohrajeme, abychom si po utkání mohli hrdě zahřímat: „Já to říkal!“ I mně se občas taková situace přihodí. Pamatuju si olympijské hry 2014 a naše čtvrtfinále s USA. Byl jsem hrou českého hokejového týmu po celý turnaj v Soči tak nějak konsternován od prvních zápasů. Sledoval jsem i všechna ostatní utkání, a tak strašně jsem záviděl Kanadě, Finům a USA, jak hrají rychle. Hra českého týmu mi proti tomu připadala, jako film „Cesta do pravěku“. Když naši nastupovali do čtvrtfinále proti superrychlým Američanům po jedné povedené třetině se Slovenskem, pravda, nevěřil jsem už od začátku. Když pak Pavelec dostal zkraje dva góly z nulového úhlu, z toho jeden snad tři vteřiny před koncem první třetiny, a brzy po začátku té druhé dali o třídu lepší Amíci na 4:1, všechen vztek se ve mně nakumuloval a nechtěl se již dále dívat. Od přátel u stolu jsem to schytal s tím, že se mnou na hokej už nikdy nejdou :D. Správný fanoušek prý věří až do konce. Fandit bychom měli stále, to je pravda. Jen je prostě někdy dobré se na věc podívat realisticky a nelítat v oblacích.
To by mělo platit nejen pro Dusíka s Antošem, ale hlavně pro české hrdiny včerejšího odpoledne. Nastoupit proti Kanadě s pokorou, uvědomit si čtvrtfinálové chyby, makat a věřit, že se na nás hokejové štěstíčko třeba zase usměje.
Cesta k medaili je, vzhledem k tomu, že v turnaji zůstali kromě Čechů už jen USA, Kanada a Švédsko, asi ta nejtěžší možná.

Tak věřme. Nesýčkujme předem. Ale buďme nohama na zemi a uvědomme si vlastní chyby. Jen tak se z nich můžeme do dalších bojů poučit.

Komentáře