První kolo play off NHL, krátké resumé české extraligy

Dnes jsem si trošku přivstal, abych si ze záznamu dal celý sedmý zápas 1. kola play off NHL mezi Bostonem a Torontem. Přeci jen, sice sleduju vyřazovací boje pečlivě, ale hlavně ze sestřihů. Jediný rozhodující duel, který nakonec úvodní kolo bojů o Stanley Cup "vyplivlo", už jsem si chtěl užít dosytosti a celé. Záznam je navíc (nevíte-li výsledek pochopitelně) u utkání NHL stokrát lepší, než živý přenos. Přerušení a reklamní přestávky jsou tam snad delší a častější, než u všech těch hovadin, které vysílají na klasické Nově..
Udělal jsem moc dobře. Výsledek 7:4 hovoří za vše. Navíc s výraznou českou stopou. Bostonu, a je to ještě umocněno úspěšným účinkováním Pastrňáka (5 gólů + 8 asistencí) s Krejčím (2 + 6), bych další postup moc přál, ale jelikož je jejich soupeřem Tampa, spíše se dá předpokládat, že už je čeká max. pět, šest duelů..
Před začátkem 1. kola jsem se zase ukázal, jaký jsem "tipér". Ze čtyř západních sérií jsem uhodl postupujícího jen v souboji Nashvillu s Coloradem. Překvapilo mě, jak hladce rozprášilo San Jose kačery z Anaheimu, i jednoznačný (alespoň co se týče výsledku série) postup nováčka z Vegas. Tamní pohádka pokračuje a je opravdu neuvěřitelné, jaký vstup soubor hráčů vzešlých ze speciálního draftu mezi elitu NHL mají. Největší zásluhu na postupu má Marc André Fleury v jejich brance. Proti LA čelil 130ti střelám, a pustil TŘI... To jest zatím senzační bilance 97,6 % úspěšnosti zákroků. Bude zajímavé, jak si v dalším kole Hertl a spol. s touhle zdí poradí.
Nečekal jsem ani tak rychlé vylítnutí Minnesoty proti Winnipegu. Jets ale budou v dalším zápase se suverénem základní části, Nashvillem, outsiderem.
Na východě se mi, naopak, povedlo uhodnout všechny 4 postupující. O Tampě jsem nepochyboval, o Pittsburghu taky ne, ale když po prvních dvou zápasech doma Washington shodně po prodlouženích prohrával s Columbusem 0:2 (přestože v obou o dva góly vedl), docela jsem čučel.. Capitals ale otočili a tak se zatím Ovečkina na MS v Dánsku nedočkáme. V sérii s Pittsburghem jim budu držet palce, protože jak říkáme s kolegy v práci: "Ať to dopadne jakkoliv, hlavně když to nevyhraje Pittsburgh.."



Závěrem ještě krátce ke skončenému ročníku české extraligy. Kometa Brno obhájila titul. Podobně suverénně jako v minulé sezóně. Ztratila ve třech sériích, stejně jako předchozí rok, pouze dva zápasy. Realizační tým v čele se Zábranským dokázal dát (zejména díky velmi dobrému ekonomickému stavu klubu) opět dohromady takový malý český all star team. V základní části se nijak nepřetrhli, ale jakmile začalo play off, byl z nich dokonale fungující orchestr.
Jakožto fanoušek Litvínova jsem po tom utrápeném roce velice rád za záchranu, i když o zápase s Karlovými Vary, který dopadl přesně tak, jak to tipovalo 99% jen trochu hokeje znalých lidí, si myslím svoje... Fanoušci hojně volají po odvolání Roberta Kysely. A rovněž se shodují na tom, že titul před třemi roky všem uvnitř klubu spíše uškodil. Začali se až příliš plácat po prsou a létat v oblacích, přitom práce s mládeží, v minulosti toliko opěvovaná litvínovská značka, už dávno neprodukuje žádné talenty. A když píšu ŽÁDNÉ, tak to je bohužel myšleno doslova. I kdyby teď nastala nějaká radikální změna, než se zase začne v Litvínově úspěšně pracovat na výchově talentů, může to trvat desítky let. A letošní na poslední chvíli zvládnutá baráž nemusí do budoucna znamenat, že už bude v kraji podkrušnohorském jen dobře..

Komentáře