EURO BLOG 3 - report z Budapešti

  Je samozřejmě super, že se i přes tu nejen pro sport mizernou dobu, nakonec Euro o rok později odehrává. Pro nás, Čechy, je ale skupina ve Skotsku, potažmo v Londýně, celkem k vzteku. Desetidenní karanténa, kapacita stadionů zaplněná maximálně ze čtvrtiny, a v neposlední řadě i obava ze Skotů po zápase Slavie na Rangers, udělala naše skupinové zápasy víceméně nenavštívitelnými. S těžkým srdcem jsem vracel jak lístky na Chorvaty, tak do Wembley. Potěšila mě ale zpráva, že pro zápasy v Budapešti, jako pro jediné, se 100% kapacita měnit nebude. Premiér Orbán, velký fotbalový fanda, se prostě rozhodl, že o ten premiérový pořadatelský zážitek jeho Maďaři nepřijdou. Já měl zakoupené dva lístky na jejich včerejší střet s Portugalci, a tak, přesně 22. den po podání první dávky vakcíny, jsem mohl mít tu čest být i na letošním Euru u toho. Jestli Češi postoupí a budou hrát buď v Kodani (kdyby byli druzí) nebo v Budapešti (je to jedna ze tří variant, kdyby byli třetí), tak bych asi přemýšlel, že bych zkusil přes ty vydřidušské sportovní cestovky přeci jen sehnat nějaký ten lístek i na naše (samozřejmě, za bránu nejdu)
.
  Včerejší zápas na napěchovaném, skoro sedmdesátitisícovém budapešťském stadionu Ference Puškáše, jsme si maximálně užili. Chybělo šest minut a mohlo to být otravných 0:0, ale vidět tu atmosféru, ty lidi, ty emoce, to všechno, proč mě tolik baví cestovat za fotbalem, to člověku nikdo nevezme. Během zápasu nás atmosféra strhla a tak jsme fandili domácím Maďarům ostošest, chtěli jsme ten kotel hrozně moc slyšet slavit gól, ale v posledních deseti minutách je Portugalci uzemnili třemi góly a po výsledku 0:3 mají první výhru v té jinak těžké skupině. Gól v portugalské síti a radost jsme viděli, ale byla ofsajdová a trvala jen pár sekund.. Viděl jsem prvně v životě naživo Ronalda, až v jeho šestatřiceti, a přestože celý zápas působil celkem matně, nakonec dal dva góly. Dostal se na celkovou metu 11 (na pěti turnajích) a tím se stal rekordmanem v počtu nastřílených branek na evropských šampionátech v historii.
  Opravdu jsem si při tom nádherném pohledu na třípatrové ochozy, s husinou po těle, zastesknul, proč zrovna já musím žít v zemi, kde se ještě nikdy nesešlo takové fotbalové vedení, které by bylo schopno v desetimilionovém státě zorganizovat stavbu alespoň čtyřicetitisícového stadionu. Jak už jsem psal v jenom ze svých starých blogů, jen osm zemí v Evropě má menší největší fotbalovou arénu, než Česko. A mezi nimi Andorra a San Marino.. To je podle mě ostuda. Fotbalovým národem prostě nejsme, bohužel…
  Během odpolední procházky nádherně prosluněnou Budapeští jsme zjistili, že máme fanzonu sotva deset minut chůze od ubytování, takže jsme večer krásně stihli Němce s Francií, a to ještě u stolu přímo uprostřed před velkou obrazovkou. Jakoby tam na nás čekal! Francie byla jasně lepší a nebýt těch dvou těsných ofsajdů, Němci by dostali trojku. Jo, v tipovačce mam Anglii, ale největším favoritem je pro mě stejně Francie. Pro na minulém MS těžce neúspěšné Němce je porážka docela nepříjemná, teď je čekají Portugalci, a tam budou potřebovat nutně alespoň bod, aby se jim poprvé, co koukám na fotbal, nestalo, že na dvou šampionátech za sebou nepostoupí ze skupiny.
  Závěrem využiju toho, že má drahá polovička moje blogy nečte. A malý postřeh z Maďarska pro pány. Místní dámy vypadají celkem stejně, jako ty naše v Česku. Možná mají naše holky trochu hezčí slovanské rysy v obličeji. Ale v čem naprosto prohrávají s Maďarkami, je procento prsatic, a co bilo do očí naprosto nejvíc, byly pěkně kulaté tvary jejich pozadí. Jako.. To fakt měly dvě ze tří.. To mi u nás docela chybí. Takže jste-li někdo vyloženě „dolňák“ a šetříte kvůli svému potěšení cestu do Jižní Ameriky, stačí Vám pár kaček, a Budapešť. My dnes letěli za astronomických 209 Korun! Vyhověl jsem vyřčenému přání jednoho z vás, a dva příklady pro vás zbaběle zezadu, strašně se stydíc, vyfotil.. Tak ne, abyste mě u vašich žen práskly, aby se to nedostalo až k té mojí :D :D :D

Komentáře